زمان مطالعه: 6 دقیقه

اسکریپت Perfex | اسکریپت مدیریت ارتباط با مشتری Perfex CRM | اسکریپت پرفکس CRM فارسی

چرا کسب و کارها و سازمان ها از CRM استفاده می کنند ؟

اگر شما هم تجربه ی مدیریت شرکت، سازمان و یا حتی تیم های کوچک را داشته باشید می دانید که مهم ترین بخش در هر یک از این ارگان ها مشتریان آن هستند. یکی از چالش هایی که با آن درگیر خواهید شد مدیریت مشتریان و ارتباط با آن هاست.

همانطور که می دانید بیشتر شرکت ها لبریز از اطلاعات درباره ی مشتریان خود هستند. در واقع شرکت های موفق از هر نقطه تماس با مشتریان خود اطلاعات جمع آوری می کنند. این نقاط تماس شامل خریدهای مشتریان، تماس های فروشندگان، مراجعاتی که برای خدمات و پشتیبانی انجام می شود، بازدید مشتریان از وب سایت، امور اعتباری و پرداخت و هر نوع تماس دیگر مشتریان با شرکت است.

این اطلاعات در سطح سازمان ها بسیار گسترده است. بسیاری از شرکت ها برای حل این مشکلات به مدیریت ارتباط با مشتریان روی آورده اند تا اطلاعات مفصلی درباره ی هر یک از مشتریان را مدیریت کرده و برای افزایش وفاداری مشتری دقیقا بر نقاط تماس کنترل و نظارت کنند.

در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با مفهوم CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری آشنا کنیم.

خرید و دانلود اسکریپت Perfex CRM

دموی رایگان اسکریپت Perfex

 اسکریپت Perfex CRM

CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری می باشد.

مشتریان مهم ترین و ارزشمندترین سرمایه های هر سازمانی هستند. در واقع تمامی کسب و کارها همواره در تلاش هستند تا با جلب رضایت مشتریان، فروش خود را افزایش دهند تا نهایت به سود بیشتری برسند.

مدیریت ارتباط با مشتریان در سازمان ها و اجرا سازی CRM کار آسانی نیست و همواره با چالش های زیادی روبرو بوده است. برخی از این چالش ها عباتند از :

  • زمان بر بودن : برای ارتباط با مشتری باید اطلاعات کافی مانند نام، آدرس، شغل و سایر مشخصات او را داشته باشیم. جمع آوری اطلاعات هر کدام از مشتری ها قطعا کار آسانی نیست و نیاز به صرف زمان زیادی دارد.
  • در قدم بعدی فرض کنید اطلاعات به دست آمده توسط هر کدام ار اعضای تیم فروش در برنامه های مختلفی مانند اکسل، PDF  و… جمع آوری شده است و در یک فرمت خاص قرار ندارند.
  • پراکندگی اطلاعات جمع آوری شده باعث می شود هیچ دید کلی درباره ی وضعیت شرکت و مشتریان نداشته باشیم.
  • جمع آوری اطلاعات دقیق درباره ی منابع جذب مشتری ها کار ساده ای نیست.
  • در صورتی که هرکدام از اعضای تیم فرش به مشخصات گروهی از مشتریان دستری داشته باشد، در نبود وی در شرکت و یا گم شدن اطلاعات دسترسی به آن ها مقدور نخواهد بود.

CRM اولین بار در اوایل سال 2000 پدیدار گشت. در همین سال بسیاری از شرکت ها به آن هجوم آوردند و با اجرای بیش از اندازه برنامه های آن نتایج ناامید کننده ای از آن گرفتند و شکست خوردند.

اما امروزه شرکت ها بسیار محتاط تر شده اند و سیستم هایی از CRM را به اجرا گذاشته اند که واقعا نتایج خوبی به دنبال دارد. سیستم های CRM از ابزارها و نرم افزارهایی تشکیل شده است که تمام اطلاعات مشتری را از همه منابع یکپارچه کرده، آن ها را عمیقا تجزیه و تحلیل می کند و نتایج حاصله را برای ایجاد روابط مستحکم تر با مشتری به کار می برد.

مزایای CRM

1 . سیستم CRM باعث می شود مشتریان خودرا بهتر درک کنید.

یک سیستم CRM تمام مخاطبین شما را مدیریت می‌کند و اطلاعات مشتری را جمع‌آوری می‌کند تا پروفایل هایی از همه افرادی که با آنها تعامل دارید ایجاد کند. پروفایل مشتریان امکان دسترسی آسان به اطلاعات مهم را برای درک بهتر رفتار مشتری مانند سوابق خرید و ارتباطات قبلی در کانال‌های مختلف (چت، ایمیل و غیره) می‌دهد. مشتریان مجبور نخواهند بود علایق و خریدهای خود را بارها و بارها برای شما تکرار کنند، و شما می توانید با بهترین خدمات و کمترین تلاش برای جلب رضایت مشتری، به مشکلات رسیدگی کنید.

2 . افزایش فروش
یک سیستم CRM به شما این امکان را می دهد که تمام نقاط تماس صوتی، چت و ایمیل مشتری خود را در یک مکان در دسترس داشته باشید. با ایجاد یک فرآیند فروش قابل تکرار و ارائه پیام مناسب در زمان مناسب از طریق کانال ارتباطی مناسب، باعث بهبود فرآیند فروش و افزایش معاملات خواهد شد.

3 . حفظ مشتریان و افزایش مشتریان وفادار
نرخ های حفظ مشتری و ریزش آن ها تعیین کننده های بسیار مهمی برای میزان موفقیت یک شرکت هستند. ریزش مشتری و از دست دادن آنف مانع بزرگی برای رشد کسب و کار است. ابزارهای تجزیه و تحلیل CRM چرخه عمر مشتری را ترسیم می کند و به شما نشان دهد که چه زمانی ریزش اتفاق می افتد و چرا؟ بنابراین می توانید نقاط ضعف را شناسایی کرده و به آنها رسیدگی کنید.

4 . شفافیت در تعیین وظایف
یک سیستم CRM به شما این امکان را می دهد که با تعیین وظایف، نشان دادن کار، و مشخص کردن اینکه دقیقا چه کسی چه نقشی دارد و چه کسی چه کاری باید انجام دهد، در سازمان خود شفافیت بیشتری داشته باشید. یک پلتفرم CRM به همه افراد در سازمان اجازه می دهد تا در فرآیندهای کسب و کار شما دیده شوند و درک متقابل و همکاری را تقویت کنند.

اسکریپت perfex CRM

5 . به اشتراک گذاری کارها و جلوگیری از اتلاف وقت
ارتباط نادرست و عدم انتقال اطلاعات دو عامل اتلاف وقت هستند. وقتی افراد برای انجام کارهایی که دیگر اعضای تیم از قبل می‌دانند و آن ها را انجام داده اند وقت می گذارند، زمان خود را تلف می‌کنند و ساعت‌های زیادی در هفته را از دست می‌دهند. ابزارهای CRM می توانند کار های تیمی شما را با ایجاد یک پایگاه دانش و به اشتراک گذاری منابع علمی و آموزشی افراد تیم باعث پیشرفت سازمان شوند و کارها هرچه سریع تر به جلو برند.

6 . تجزیه و تحلیل داده ها

ابزارهای تحلیلی CRM داده ها و اطلاعات را قابل فهم و مرتبط با نیازهای کسب و کار شما تبدیل می کنند. تمامی داده‌های مربوطه به فروش، داده‌های مالی و داده‌های بازاریابی شما به سیستم CRM وارد می‌شوند تا با ذخیره‌سازی داده و داده‌ کاوی به معیارهایی قابل مشاهده تبدیل شوند.

برای دانلود و خرید اسکریپت راست چین و بومی سازی شده پرفکس کلیک کنید.

معرفی اسکریپت Perfex

اسکریپت perfex

یکی از بهترین سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری، اسکریپت Perfex می باشد. اسکریپت پرفکس یکی از اسکریپت های مدیریت پروژه و ارتباطات در سازمان ها و شرکت ها می باشد. این اسکریپت دارای بخش های مختلفی است که علاوه بر ارتباط با مشتری، ارتباط با سایر بخش های کسب و کار و سازمان شما را ممکن می سازد. شما با استفاده از این اسکریپت می توانید با مشتریان، گروه های فروش، خدمات، بازاریابی و سایر افرادی که در مجموعه شما مشغول به کار هستند در ارتباط باشید.

بیشتر: ۱۸ قابلیت اسکریپت perfex برای کسب و کارها

ویژگی های اسکریپت Perfex CRM فارسی

  • مدیریت پروژه ها و فاکتورها با ابزارها و ویژگی های قدرتمند مدیریت پروژه
  • برقرار کردن ارتباط بین کارها و سایر ویژگی های موجود در اسکریپت به کسب و کار شما نظم خواهد بخشید.
  • فاکتورها و برآوردهای (تخمین) حرفه ای با ظاهر زیبا بسازید.
  • میزان زمان صرف شده بر روی هرکار را با تایمرها کنترل کنید. صورتحساب را برای مشتری بفرستید. چند نفر از کارمندان را به یک کار مشخص تخصیص دهید و گزارش میزان زمان را به تفکیک هر کارمند ببینید.
  • به کارها فالور اضافه کنید. حتی اگر یک کارمند عضو پروژه ای نباشد می تواند میزان پیشرفت کار را ببیند. بدون اینکه به قسمت های دیگر پروژه دسترسی پیدا کند.
  • مشتریان بالقوه را زیر نظر داشته باشید و میزان پیشرفت آن ها را دنبال کنید. توانایی اضافه کردن خودکار مشتریان بالقوه از طریق ایمیل، اضافه کردن یادداشت ها، ساخت پیشنهاد ها. مشتریان بالقوه را در سطوح و دسته های مختلف ببنید. به راحتی با کشیدن و رها کردن سطح و دسته آن ها را تغییر دهید.
  • پروپوزال های جذاب برای مشتریان و مشتریان بالقوه ایجاد کنید و میزان فروش را افزایش دهید.
  • هزینه های شرکت و پروژه ها را می توانید به صورتحساب برای مشتری تبدیل کنید تا پرداخت کند.
  • با اسکریپت Perfex مشتریان خود را بهتر بشناسید.
  • با سیستم ردیابی هدف، اهداف فروش را برای خود تعیین کنید و آنها را به خاطر بسپارید.
  • اطلاعیه های عمومی را برای اطلاع رسانی مشتریان و کارمندان ایجاد کنید.
  • قراردادها را برای فروش های جاری و آینده تنظیم نمایید.
  • تقویم شمسی به شما کمک می کند تمامی رویدادها و موارد مهم دیگر را یکجا مشاهده کنید.

اسکریپت مدیریت ارتباط با مشتری Perfex CRM هرچه را که گروه های فروش، خدمات و بازاریابی شرکت از هر یک از مشتریان شرکت می دانند یکپارچه می کند تا یک چشم انداز 360 درجه ای از رابطه با مشتری به دست آید. استفاده از این اسکریپت موجب وفاداری و حفظ مشتری ها می شود و مشتری های بالقوه شما را نیز افزایش خواهد داد.

خرید و دانلود اسکریپت Perfex CRM

برای آموزش نحوه کار با اسکریپت perfex و بخش های مختلف آن اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *